Sa više od 50 premium i super premium brendova, Campari Group je jedan od najvećih igrača u industriji pića. Sedište im se nalazi u Sesto San Giovanni u Italiji. Verovatno ste proizvode kompanije Campari videli i sami u jednoj od 190 zemalja širom sveta, a cela grupa zapošljava oko 4,000 ljudi.
Razgovarali smo sa Barbarom Forlino, menadžerkom za razvoj komercijalnih kapaciteta u kompaniji. Pričala nam je o tome sa kakvim se izazovima susreće i kako joj je saradnja sa Mercuri International pomogla u stvaranju trening programa za zaposlene u kompaniji.
Izazov
Programi su osmišljeni sa ciljem da se unaprede rezultati online prodaje. Osnovni fokus je bio na održavanju bliskih odnosa sa klijentima i visokom kvalitetu usluge u uslovima kada fizički kontakt često nije bio moguć.
Barbara je želela da osmisli program za preko 150 rukovodilaca prodaje. Svi oni su veliki stručnjaci u svom poslu i veoma dobro su obavljali posete ugostiteljskim objektima i na kredibilan način predstavljali Campari proizvode miksolozima i vlasnicima barova.
.
Rešenje
Za vrlo specifične potrebe kompanije Campari smo osmislili i dizajnirali digitalni put učenja. Prelazak na digitalno učenje se kod njih desio i ranije, ali je u vreme pandemije još više dobio na značaju, jer su timovi jedino na ovaj način mogli da unapređuju svoje kapacitete.
Mercuri-jev trening pristup je uneo revolucionarne promene u način na koji Campari sprovodi svoje treninge i to i što se tiče formata i obima obuke. Digitalni put učenja im je, naime, omogućio da istovremeno i u kratkom roku dopru do velikog broja svojih zaposlenih.
─ “Mercuri je bio u stanju da deluje i globalno i lokalno – mogli smo da pratimo napredovanje svake pojedinačne osobe ali i da do svih dopremo istovremeno. Put učenja je bio lak za razumevanje, logičan i 100% adaptiran našim potrebama. Oni imaju međunarodni kredibilitet, inovativni su, rešenja su digitalizovana, ali postoji i briga za svakog pojedinačnog učesnika programa.”
Barbara Forlino, Campari
Rezultat – Prodajni trening za Campari
Specifičan trening koji smo razvili zajedno sa Mercuri-jem nam je dao mogućnost da nastavimo rad sa našim zaposlenima i u ovim vanrednim uslovima za našu industriju. ─ “Naši ljudi su se unapređivali uprkos dva lock down-a! Pa, šta za nas znači ‘digitalno’?…digitalno znači biti u stanju da svojim ljudima ponudiš fantastičan trening i razvijaš njihov osećaj zajedništva čak i kada uobičajena socijalna interakcija nije moguća – radi održavanja kohezije i motivacije cele grupe.” – Barbara Forlino, Campari
Zaključak
Kada mi u Mercuri-ju kažemo da nudimo ‘globalan doseg i lokalnu ekspertizu’, to nije samo puk slogan. Jedna razlika između ‘ok’ i ‘odličnog’ treninga je, na primer, u sposobnosti naših konsultanata da razumeju biznis potrebe i rade sa svojim klijentima na definisanju treninga koji zaista koristi i njima i njihovim zaposlenima i podržava ih na svakom koraku.
Možemo slobodno reći da je i dalje sve u ličnim odnosima. Evo šta je Barbara rekla o konsultantima Mercuri-ja:
─ “…Mercuri je izgradio kredibilitet među zaposlenima u prodaji, jer i jedni i drugi govore jezikom prodaje, ali su konsultanti istovremeno u stanju i da im budu i treneri. Oni zaista razumeju prodaju i proces pregovaranja i izazove sa kojima se suočava HoReCa (Hoteli – Restorani – Catering), tako da tu postoji poverenje. Na kraju se, dakle, sve opet svodi na čoveka.”
Barbara Forlino, Campari